Az abszolút nullás mélypont után ideje, hogy véget vessünk spirituális utazásunknak. A tanulság pedig: bár a Pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve, azért igénytelenséggel és primitívséggel szegélyezték. Ha már úgyis bolyongunk; és keressük a helyünk, akkor mi mással is zárhatnánk, mint két helységnévvel, vagyis a Bermuda Londonjával. Így az előadó, számcím kombót elnézve némi hiányérzetem van, mert szerintem több van ebben a dalban annál, amit elsőre láttatni szeretnének. Bermuda feat. ismeretlen bagoly: London! Na, így máris sokkal jobb, nem igaz?
Azt mondják holnap utazol
De most csak füstöt fújsz az ágyamon
Gyere csináljunk egy képet
Hogy milyen lesz az mindegy
Már az első strófa után érezzük, ez a dal pont ugyanolyan, mint a másik, itt is van utazás meg cigi (sajnos nem a vicces fajtából), és még fotót is tolnak. Baromi lazák, de témaügyileg kicsit megakadt a lemez, vagy nem tudom. Eléggé lehangoló, hogy csak és kizárólag ugyanarról a két-három dologról tudnak beszélni, maximum a helységneveket változtatgatják (Monte Carlo => London <=).
Tele van a város de nincs már
Akit ne ismernél vagy megkívánnál
Szerinted Londonban jobb lesz
De úgyis pár hét és hazajössz.
A lesz és a hazajössz, micsoda remekbeszabott rímpár! Zokogni tudnék, annyira gyönyörűen f*s ez az egész. Nem mellesleg London is letudta a kötelező egyszeri megjelenését a dalban, többet úgysincs rá szükség, örüljön, hogy a címben ott viríthat. Amúgy a tendenciák azt mutatják, hogy aki kimegy, az nem nagyon akar hazajönni, bár ez már színtiszta politika.
Ugye mondtam már
Hazudoznod kár
Reggel mindent másképp látsz
Közhelybazár,/ te is hazudjál,/ a végén úgyis elkaszál a nyál! „Megmondtam, nem megmondtam, hogy megmondtam, amit megmondtam?” Ez kb. ilyen, és nem több. Agyatlan szájtépés.
New York, Tokyo, Párizs, Milánó
Mindenhol ugyanaz a szél fúj.
Ezt a négy várost kicsit többet emlegetik a dalban, szerencsétlen Londont meg hogy lesajnálták. Ha mindenhol ugyanaz a szél fújna, akkor egyes légáramlások nem is kapnának külön neveket, ennek ellenére van például Bizé, Sirokkó, Bora, Főn és Zefír is, mindezt a teljesség igénye nélkül. Az meg már tényleg mellékes, hogy erejük alapján is megkülönböztetik ezeket, tornádó, orkán, tájfun, hurrikán például. Földrajzórán talán figyelni kellett volna, és akkor nem írnának le és énekelnének el ilyen síkhülyeségeket. Az általuk keresett kifejezés/szólás valószínűleg a „Hát innen fúj a szél?” lett volna.
Az erkélyen üvegek
Te meg csak nézed magad a tükörben
Nem maradt más csak egy idegen
De majd megunja és hazamegy
Igen, az elején a piálást kifelejtettem, de mindegy is, mert most itt van. Térdig gázolunk a piás üvegekben, és azt várjuk, hogy a betörő megunja a házunk/lakásunk kifosztását és távozzon. A másik eshetőség, hogy saját magát nem képes felismerni a tükörben, ami az életkorukat tekintve komoly probléma (vagy az alkoholizmus tünete, vagy valami elbutulásos-agysorvadásos történeté).
Ugye mondtam már
Hazudoznod kár
Reggel mindent másképp látsz
Ugye te is unod már,/ ezt a huhogást,/ egy bagoly bérli a padlást!
New York, Tokyo, Párizs, Milánó
Mindenhol ugyanaz a szél fúj.
Az alapkoncepció nem lenne olyan szörnyű, ha tudnának beszélni a kiszemelt városokról, és nem csak a sz@r fröcsögne ki belőlük. A Bermudánál az igénytelenség még mindig trendi. A szöveg láttán azonban felmerül a kérdés, hogy; vajon a szerzők szobatiszták-e már? Tré a köbön.
„Az elveszett jelentés”:
Holnap téged is lekaszabol,
Az, akinek mindenki behódol.
Szóval, csináltass egy vérképet,
Azt mindegy, honnan nézed!
Van a közelben egy gyógyszergyár,
Arra gerjed minden ex-forradalmár,
Talán ha kimondom jobb lesz,
Ez a szöveg úgyis kivégez.
Egy kis Dengue-láz,
Törjön ki a frász,
Közben a saját vizeletedben állsz!
Minszk, Szarajevó, Bagdad, Koszovó,
Az AK-m mindenhol ugyanúgy szór!
A s€ggemen ülhetek,
Nem hatnak rám a gyógyszerek,
Ott meg Rambo a poszteren,
Nem jutott nekem kórterem!
Egy kis Dengue-láz,
Törjön ki a frász,
Közben a saját vizeletedben állsz!
Minszk, Szarajevó, Bagdad, Koszovó,
Az AK-m mindenhol ugyanúgy szór!