Ismét a kisegítő iskolásoké a pálya, de a zenéjük még mindig csak egy (akárhogy is méred) egységgel jobb az ipari zajnál. A szövegek minősége konstans, vagyis úgy sz@r, ahogy van, és még mindig nem értem, hogy miért volt szükség ehhez az albumhoz 12 évre. Az ismételgetés még mindig a „művészi repertoár” szerves része, bár amint látjuk, ez egy hatásos fegyver, mert így a hallgató az első „végigszenvedés” után memorizálhatja a nem túl bonyolult szöveg egy részét; többek közt erre bazíroz ByeAlex „Kedvesem” című „világsikere” is, bár itt jegyezném meg, hogy a srác Malmőben nem nyert, és a dobogón kívül mindenki más a futottak még kategóriát képviseli. Ha már Eurovízió, akkor annyit még mondjunk el, hogy a Németországtól kapott 12 pontot is inkább szégyellni kéne, mert ahol egy Tokio Hotel megél, ott elég alacsony a nívó – vagy magas az igénytelenség –.
Előttem rázza ez a lány,
De én csak veled tudnék táncolni igazán.
Talán egy kicsit eltévedtek a srácok. Igényesnek kikiáltott zenéjükkel a diszkókat célozzák meg, ami nekem kicsit paradox helyzetnek tűnik. Az első két sor után felmerül a kérdés, hogy kire cserélné a s€ggrázós csajt? Ezeket leszámítva, Kevés értékelhető motívum van ebben a szakaszban.
Akarom ezt, vagy nem is talán,
Csak veled tudnék táncolni igazán.
Déjà vu! Olyan, mintha valahol, valamikor már hallottam volna ehhez hasonlót korábban. Nem is oly rég, 2006-ban, amikor meghallgattam a „Rózsikámnak digitálisan” című albumot a Vad Fruttiktól. Ez a Crescendo féle „Disco” a „Nekem senkim sincsen” olcsó másolatának tűnik. Ehhez mérten erőltetetté válik a dolog, és bár hihetetlennek tűnik, mégis volt egy másik zenekar, akik feldolgozták ezt a szemetet. Mondjuk ama másik együttesnek már a nevében is benne van a k@ki.
Ref:
Most vagy máskor,
Nála vagy máshol,
Ezzel a lánnyal,
Vagy jó lesz mással.
A máskor, máshol, mással kombinációt választanánk, mert ezt még akkor sem tudjuk mire vélni, ha nem vesszük komolyan. Szegényes szókincsükből kihozták a maximumot, ez érződik a dal során végig, de szövegek nélkül is lehet jó zenét csinálni, példának okáért ott a Kerekes Band.
Megpróbáltam szórakozni lazán,
De én csak veled tudnék táncolni igazán.
Megpróbálta, de nem sikerült neki, ezért inkább egy ismétlésbe menekült. Kicsit olyanok, mint a Hajdu Steve féle Töhötöm a Magyar vándorban, az első sor után már nem tudta folytatni a verseket.
Bármi jobb lenne, mint a magány,
Csak veled tudnék táncolni igazán.
Amikor a vakációnkon a tengerben úszkálva megpillantunk egy nagy fehércápát, akkor bizony egy szoba magánya sokkal jobb opciónak tűnhet, de mindenki tud legalább egy olyan emléket felidézni, amikor egy kis magány sokkal kifizetődőbb lett volna. Bánjunk óvatosa a bármivel. Ha annyira azzal a másikkal akarsz táncolni, akkor mi a f@szért nem mész oda hozzá, és kéred fel? Az idiotizmus és a dilettantizmus elegáns elegye ez a dal.
Ref.
Refrén, és kezdi elölről. Ebben a számban nincs semmi, ami kicsit is jó lenne, annyira ótvaros, hogy azt már büntetni kellene. Ha egyszer két rossz közül kellene választanom, és ez a dal lenne az egyik opció, látatlanban is másikra szavaznék. Tré az egész.
„Az elveszett jelentés”:
Sokat gondolkodtam e szón;
De agyam egy büdös zokni a padlón.
Kicsit rossz a negatív IQ tartomány,
Scrabble-ben hány pontot ér a banán?
Ref:
Mondom máshogy,
A tudás elfogy,
Ezzel a szóval,
Hát hintsd be sóval!
Megpróbáltam szókirakózni lazán!
De a szókincsem egy sebesült partizán.
Száz sebből is vérzik talán,
Scrabble-ben hány pontot ér a banán?
Ref.