ByeAlexről egyszer már volt szó, és a véleményem azóta mit sem változott. Az ember, aki az önéletrajzába simán beírhatja, hogy előző munkahelyén lekvárzsibbasztó volt, most az Eurovízióra akar kijutni. Persze, mindenkinek megvannak a maga kis vágyálmai, de lássuk be, oda tehetség is kell, nem elég az MR2-nél „csókosnak” lenni. Szóval, a kis díszr@tyi tovább evickél a sz@rtengeren, és még mindig az öngyilkos hajlamokkal megáldott, picsogó tini lányok népes táborára bazíroz. Ha ez itthon még menő is, Európa azért már más téma. És ha már Eurovízió, akkor miért kell versenyeztetni egy rakás teljesen tehetségtelen nóném lúzert, amikor van világhírű magyar zenekarunk? Beat Dis forever!
Az én kedvesem egy olyan lány, akit
farkasok neveltek és
táncolt egy délibábbal,
majd elillant csendesen
az én kedvesem.
Már az első szakaszban keverednek a dolgok. Gondolom felnyalt legalább egy bélyeget, mielőtt nekiállt és a kertévék ünnepi filmkínálatából (a műsorújság hasábjairól copy-paste-elve) megírta ezt a dalocskát. Az látszik, hogy az előző posztom eljuthatott a szerzőhöz, és most egyből az elején egyértelműsíteni szerette volna, hogy a mű alanya egy nőnemű egyén. Hát, nem sikerült. A dal főszereplője a táncosokkal farkaló, aki feltételezhetően nem létezik, mivel már a kezdetek kezdetén szublimál. Másrészt, akit a farkasok neveltek, az Maugli volt, és Ő egy kisfiú, Te pedofil állat! Ezzel a „Farkasokkal táncoló” és a „Dzsungel könyve” már biztosan megvolt.
Ő az én kedvesem.
Ismétlés a tudás anyja, csak akkor már valami használhatót repeatelne…
Az én kedvesem egy olyan lány, akit
átölel hét kontinens,
csobban szép tengerekben
s táncot lejt fent felhők közt
a kedvesem.
A „80 nap alatt a Föld körül” és a „Pearl Harbor” határmezsgyéjén haladunk tovább, ahol az előbbi csak valamelyik pocsék remake lehetett. Az „Airplane!” azért nem esélyes, mert akkor legalább egy poén lenne ebben a pár sorban, de nincs. Egyelőre igyekszik meggyőzni önmagát arról, hogy a kedvese egy lány. Pedig jobban járna, ha bevallaná Bélát, vagy a két, mellesleg rappernek kikiáltott tini bálvány közül az egyiket. Itt még a tagadás a kulcs, csak később nehogy komolyabb mentális problémákhoz vezessen ez a nagy öntagadás.
Ő az én kedvesem.
Mert nekem nincs most más,
csak a kedvesem, az én kedvesem.
Ő bárhol jár,
az úgy jó nekem *2
Mert mindig rám talál
az én kedvesem, az én kedvesem
Úgy dúdolnám:
ez így jó nekem * 2
ez a dal.
A történet előrehaladtával már nem is olyan biztos, hogy egy konkrét személy a szerelme tárgya... Sokkal inkább a jobb, vagy a bal keze. Kedves ByeAlex, lehet, hogy ez a dal jó neked, de művelődni, azt nem ártana, mert akinek némi agya van, és látja a Gilette pengén túl is a világot, az egyből leveszi, ez a sláger mekkora egy szemét! A tartalmi rész a nullához konvergál, rímek ugyan vannak, de nem sokat segítenek a pocsék vernyogó előadásmódon, a kohézió eleve halott. A szöveget nem az fogja összetartani, ha pár bugyuta sort a holtunkig ismételgetünk benne. Ez ide nagyon kevés.
Az én kedvesem egy olyan lány, akit
hóbortos álmok tépnek,
kócos haját reggelente szelek fonják,
ettől más a kedvesem.
Pár lépéssel odébb, már a „Ne szólj, száj” került adásba, és a sohasem volt kedves egy varázsütésre elmeroggyant eszelős képét festve tér vissza közénk. Viszont itt eljön a nagy coming-out, a kedvese „más”. Amennyiben szeretnénk magyarra lefordítani ezt a rövid szösszenetet, akkor: Béla, kócos hajával, mustárfoltos rózsaszín tütüjében belibbent a balkonról, és lecsó-kolta a szerzőt, aki így megízlelheti Béla reggelijének maradványait, ami nem volt más, mint lila Xanax némi véres hurkával leöblítve, könnyeden nyakon öntve 4-5 liter olcsó lágersörrel.
Ő az én kedvesem.
Az én kedvesem a végtelennel
ujjat húz és sosem retteg,
rozmaringból készít hintót,
tücskök húzzák.
Így nyugtat meg csendesen.
Na, és itt már egy igazi olvasztótégellyé válik a dolog. A „Végtelen történet” keveredik „A rettenthetetlennel”, majd „Shrek” is előkerül, legvégül mindezt áthatja Szabó Lőrinc „Tücsökzene” című versciklusa. A kohézió továbbra is ismeretlen fogalom a szerző számára, a dadaizmust pedig nem tanulmányozta kellően. A tudatmódosító szerek hatása érződik a cuccon, de a kreativitást napi szinten mellőző alkalmi költőterroristánknak ez sem nyújt komoly segítséget.
Ő az én kedvesem.
Mert nekem nincs most más,
csak a kedvesem, az én kedvesem.
Ő bárhol jár, az úgy jó nekem, az úgy jó nekem.
Mert mindig rám talál
az én kedvesem * 2
Úgy dúdolnám:
ez így jó nekem * 2
ez a dal.
Nincs most más, csak a kedvesem,
az ám kedvesem.
Ő bárhol jár,
az úgy jó nekem * 2.
Mert mindig rám talál
az én kedvesem *2.
Úgy dúdolnám:
ez így jó nekem, * 2
ez a dal.
Az egyszemélyes Vilage People is a nagy előd nyomdokain fejezi be a dalt, vagyis ismételgetéssel. Abból baj nem lehet, megy az idő vele, hosszabb lesz a dal, nem kell új dolgokat kitalálni, az emberek meg a dal végére már úgyis megtanulták ezt a részt, hiszen annyiszor hallották már, hogy akaratlanul is bennük marad. Ennek ellenére, vagy inkább pont ezért ez nem slágerré növi ki magát, csak egy nagy kupac sz@rrá, amire az a megoldás, hogy lehúzzuk a WC-n az egészet. Természetes, ha nem tetszik, nem hallgatod, de hogy egy ilyen tré dal képviselje az országot Malmőben, az túlzás. Miért kell mindig olyan produkciókat kiküldeni, amire a külföldiek maximum olyan sms-t dobnak, amiben az áll: „Ez/Ezek mennyire b#zi/b#zik?” És ezzel nem az a baj, hogy a válasz egyértelműen a „nagyon”, hanem az, hogy az előadó ezt konzekvensen tagadni próbálja. A dal nem csak szövegileg, zeneileg is ótvaros. A szerző úgy menekül saját mássága elől, ahogy Tom Cruise futásnak ered a meleg gondolatoktól a filmjeiben, és akárhogy is, de ettől csak még szánalmasabb lesz ez az egész.
„Az elveszett jelentés”:
Az én kedvesem egy olyan lány, akit....
Farkaltak nedvesen, és
Ráncosabb a nagyanyádnál.
Majd bevillant rendesen,
Ribanc az én kedvesem,
Ő az, akit futtatok.
Az én kedvesem egy olyan lány, akit....
Átölel hét tahó,
Jobban szív, mint egy szippantós autó,
S öltáncot lejt lent a nézők közt
csak tetvesen.
Ő az én kedvesem.
Mert nekem nincs most más,
Csak a kedvesem, az én kedvesem.
Ő bárhol jár,
Szépen tejel nekem * 2
Mert mindig rám talál
Mert ha nem lefejelem, a kedvesem.
Úgy dúdolnám:
Hozd a lét nekem * 2
Dől a lé.
Az én kedvesem egy olyan lány, akit...
Habókos hobók szednek szét,
Kócos haját marokra fogják,
Ettől élvez csendesen.
Őt én futtatom,
Az én kedvesem kuncsaftokkal
Gumit sosem húz,
Plasztikból készít dákót,
Mindenféle krampik nyúzzák,
Pénzt így keres rendesen,
Ő az én kedvesem.
Mert nekem nincs most más,
csak a kedvesem, az én kedvesem.
Ő bárhol jár, az úgy jó nekem, az úgy jó nekem.
Mert mindig rám talál,
Mert ha nem jól lefejelem * 2
Úgy dúdolnám:
Hozd a lét nekem * 2
Dől a lé.
Nincs most más, csak a kedvesem,
Az ám, kedvesem.
Ő bárhol jár,
Az úgy jó nekem * 2.
Mert mindig rám talál
Az én kedvesem *2.
Úgy dúdolnám:
Hold a lét nekem, * 2
Dől a lé.